Gisteren fotograferen. Morgen exposeren. Hoe oud nieuw kan worden.

#HACKAPHOTO

Sinds enkele weken vertoef ik op de Academie van Antwerpen. Om mezelf wat uit te dagen. Want ik vind (mijn) fotografie wat te braaf. Deze week hebben we de Amerikaanse fotograaf Brian Ulrich op bezoek. Hij daagt ons uit om iets rond dé crisis te maken. Voor mij is de crisis in fotografie heel reëel, door het eindeloos reproduceren en vervormen van beelden. Soms zelfs het claimen van mijn volledige werk… Dus doen we voor een experiment aan ‘Kill you darlings’ door jullie een foto van mij te laten hacken. Je kan kiezen uit de volgende:

Hoe hack je een foto? 1. Je download deze foto uit mijn fotoreeks Kom Binnen! 2. Je bewerkt die op jouw smartphone: croppen, filters toevoegen, bijtekenen,… Leef je uit! 3. Deel jouw versie van mijn foto op Instagram, Twitter of Facebook met de hashtag #HACKAPHOTO Ik ben benieuwd naar jullie foto’s! Die interactie wordt steeds belangrijker in mijn werk, dus je mag je zeker aan meer verwachten!

One response

  1. Interessant idee. Ik heb ‘m gephotohacked!

    October 15, 2014 at 10:11 am

Leave a Reply

