Gisteren fotograferen. Morgen exposeren. Hoe oud nieuw kan worden.

Vakantie?!

foto

Iedereen zit volop in de vakantiesfeer, maar ik werk gewoon door. Ik heb mijn handen (weeral) vol met verschillende projecten. En sowieso is stilzitten niets voor mij!

Vandaag had ik eindelijk de tijd om verder ideeën te verzamelen om een hele set workshops uit te werken rond de leerlijn van breuken. Het is de volgende stap van Beeld in de Klas waarbij ik mijn kennis via leerkrachten verder implementeer in het onderwijs.

Hoe doe je dat nu, creatief zijn? Onlangs las ik een artikel van de Huffington Post met de gekende woorden van Steve Jobs, namelijk ‘connecting the dots’. Het is simpelweg verbanden leggen tussen twee dingen die op het eerste zicht weinig met elkaar te maken hebben. Zoals fotografie linken met wiskunde.

Op het eerste zicht lijkt dat moeilijk. Maar mix gewoon wat muziek, een andere plek dan waar je gewoonlijk zit (in je keuken, of zelfs naar de lucht staren helpt), wat voorwerpen zoals papier of pasta om dingen ook écht te proberen. En dan lukt dat wel.

Voor mij lijkt dat redelijk simpel, maar ik merk dat het voor velen niet zo is. Ik heb soms het gevoel dat ik niets uitvind. Dat het gewoon uit mijn hoofd rolt. Blijkbaar is dat ook één van die kenmerken over creatief zijn!

Leave a Reply

