Gisteren fotograferen. Morgen exposeren. Hoe oud nieuw kan worden.

Yeti – Mediawijsheid

Eind vorig jaar kreeg ik de vraag van Yeti (hét onderwijstijdschrift voor 10-jarigen) of ik een moeilijke opdracht zag zitten.

De redacteur had een idee waarbij kinderen door iets te ‘doen’ mediawijzer worden over televisie. Wat je op het tv-scherm ziet is maar een stukje van de complexe setting waar tientallen mensen aan meewerken. Dus studio’s fotograferen die daarna opnieuw gekadreerd worden door een uitgeknipte televisie.

Yeti

Ik zag de hele pagina al voor me voor ik maar één foto had genomen. De opdracht was me op het lijf geschreven! Foto’s gebruiken om kinderen te leren kijken én iets nieuws bij te brengen. Bovendien zit er een knipoog naar interieurs, maar dan van televisieprogramma’s.

Het resultaat is een spread in hun speciale Yeti-editie over mediawijsheid. Hopelijk snel meer zo’n opdrachten!

Yeti

Leave a Reply

