Gisteren fotograferen. Morgen exposeren. Hoe oud nieuw kan worden.

IKEA POP-Up expo atelier in Brussel

Vorige week kreeg ik een uitnodiging in mijn mailbox. “Zin om met IKEA aan de slag te gaan met een naaimachine?” Mijn antwoord was direct “Ja!”.

Ik heb vroeg ontzettend veel geknutseld van poppekleedjes tot zelfgemaakte boekjes. Maar buiten wat lusjes uit de pols naaien had ik geen flauw idee hoe een naaimachine deftig werkt. De ideale uitdaging om eens met een andere machine aan de slag te gaan dan een fototoestel! En als IKEA-fanaat komt een “nee” niet eens op in mijn hoofd. Zelfs moest het een sleepover zijn in één van hun winkels of zo.

POP-UPs springen letterlijk overal uit de grond de voorbije 2 jaar. Op zich niet baanbrekend. Maar IKEA die géén winkel opent maar een “laat-ik-eens-creatief-zijn-met-vanalles”-atelier. Dat is best wel gedurfd! Je vind er een hoop kleurrijke stofjes, ideetjes om kleine accenten aan je bestaand interieur toe te voegen en een hoop naaimachines op de eerste verdieping om zelf aan de slag te gaan!

Op die eerste verdieping hebben we uren gezwoegd op het maken van onze eigen hippe tas. Naaien is eigenlijk niet zo eenvoudig en vergt de nodige ervaring. Gelukkig heeft onze creatieve naaister Claudine al onze tassen tot een goed einde gebracht.

Tot 20 oktober kun je zelf de handen uit de mouwen steken in één van de ateliers. Ben je in de buurt van de Naamsepoort in Brussel? Spring dan zeker eens binnen om ideetjes en kleuren op te snuiven! Meer info en de exacte locatie vind je op deze website!

Leave a Reply

