Gisteren fotograferen. Morgen exposeren. Hoe oud nieuw kan worden.

Doen

Af en toe kom ik mensen tegen met gedachten, ideeën, wensen,… En dan merk ik dat ze een beetje gefrustreerd zijn. Want anderen lijken kansen te krijgen en zij niet. “Hoe? Hoe komt dat?” Heel herkenbaar.

Na jaren trekken, sleuren, duwen, vallen en opstaan weet ik zelf het antwoord. “Je moet het gewoon doen!”. Een idee of een wens blijft in je hoofd zitten tot je actie onderneemt. Ik vertel hier niets nieuws hoor. Genoeg guru’s, theorieën of succesvolle creatievelingen die je exact hetzelfde gaan zeggen. Maar als ik mensen tegenkom die zoekende zijn, dan kriebelt het om te schreeuwen “Doen!”. Zo simpel is het.

Ik ga hier niet verklaren welke dipjes, verdriet en tegenslagen ik heb gehad. Maar dat hoort erbij. En ik besef heel goed dat het nog een lange weg is om alles te doen wat ik in petto heb voor Pablo de Kever, de Vlaamse Interieurs en mijn fotografie. Maar ik begin mijn kleine dingen doen. Doorbijten om die eerste stappen te zetten en dan wordt dat sowieso wel groot!

One response

  1. Het is vooral een lange weg als je al iets anders ‘doet’. Ik veronderstel dat jij enkel actief bent binnen de fotografie en er ook je ‘brood’ mee verdient? Chapeau! Lijkt me zeer moeilijk in deze tijd waar iedereen kan ‘fotograferen’ en zodoende het leven van de ‘anderen’ moeilijker maakt.

    Nogmaals: Knap van jou en hopelijk gaat het in stijgende lijn …

    July 22, 2012 at 9:31 am

Leave a Reply

