Gisteren fotograferen. Morgen exposeren. Hoe oud nieuw kan worden.

Voorwerpen

Mijn project krijgt elke dag meer vorm. Het begon met het fotograferen van één woonkamer. Nu ligt er naast mij een overvolle map met negatieven. Interieurs gesprokkeld over Vlaanderen. Ver en dichtbij. Vol kleur en leuke herinneringen.

In september kan iedereen een paar beelden zien in de NMBS-stations. Ik ga nog een hoop voorbereidingen tegemoet. Maar ondertussen groeien de ideeën verder. Een grote expo, met meer foto’s, details, voorwerpen, interieurs en leuke anekdotes. Nog meer werk voor de boeg. Eigenlijk is het maar een kwestie van tijd. De dingen komen al op me af!

Ik ga nu op zoek naar voorwerpen waar een verhaal aan hangt. Eén van de vele matchboxkes die je van je grootmoeder kreeg omdat je braaf was geweest. De fluitketel die altijd op de stoof van je opa stond en nu in jouw kast staat wegens emotionele waarde. Ideeën mag je altijd mailen naar evy_raes@yahoo.com!

Ik moest zelf denken aan de Panini stickers die ik mooi heb bewaard. Met veel liefde aangeraakt, nooit ergens opgekleefd. Eén eenvoudig voorwerp, maar zoveel warme herinneringen!

Leave a Reply

